PATIENTVEJLEDER

Patientvejledningen varetages af Patientkontoret i Region Sjælland.

 

Patientvejledere kan hjælpe dig med flg.:
 

  • Være med til at udrede problemer mellem patient/sygehus og patient/læge
  • Vejlede om patientrettigheder
  • Vejlede om klageadgange og hjælpe med at sende klagen til rette instans
  • Vejlede om erstatningsmuligheder ved skader i forbindelse med behandling
  • Oplyse om ventetider og frit sygehusvalg
  • Oplyse om befordringsregler

 

 

Alle kan henvende sig til Patientkontoret med spørgsmål og problemer i forbindelse med sundhedsvæsenet.

Patientkontorets ansatte har en neutral rolle og træffer derfor ikke afgørelser, men vejleder og tilstræber at skabe dialog mellem patient/pårørende og sygehus, praktiserende læger eller andre du som patient er i kontakt med.

 

Patientkontorets ansatte tilstræber at løse eventuelle problemer sammen med dig, hvis det er muligt.

 

Patientkontorets ansatte har tavshedspligt.

 

 

Kontakt til Patientkontoret


Træffetid: Alle hverdage kl. 9 - 13

På telefon: 70 15 50 01

 

Postadresse:

Region Sjælland
Patientkontoret
Alléen 17
4180 Sorø
 

 

PATIENTKONTORETS HJEMMESIDE - KLIK HER